Het gesprek in de kroeg

Afbeelding

Een gesprek in de kroeg. Vaak een onbenullig praatje met teveel consumptie, maar soms de basis voor een lang en gelukkig huwelijk. Toch ben ik verbaasd hoe zeer een gesprek in de kroeg tegenwoordig op een sollicitatiegesprek lijkt. ‘’Hé, waar komde gij vandoan!?’’ Is volgens mij de meest gebruikte openingszin ever, gevolgd door ‘’Én wat doedegij voor de kost!?’’ Volgens mijn weten hebben mensen een Facebook voor dat soort onbenullige vragen. Geen vrouw zal warm lopen van zo’n gesprek laat staan met je trouwen.

Ik weet ook wel dat deze vragen vaak een beetje uit noodzaak naar buiten komen, omdat mannen toch graag een meske willen voor vanavond en daar niet al te veel moeite voor willen doen. Of omdat het gewoon een fantasieloze vent is. Toch raad ik aan het eens over een andere boeg te gooien. Vraag eens iets wat niet op internet of in het telefoonboek terug te vinden is. Vraag of de vrouw in kwestie liever eet in de Mac donalds of in de Burger King. Wat ze zou doen met 1 miljoen. Of ze liever op wintersport gaat of op zomervakantie. Voor mijn part vraag je of ze liever met de barman of met de portier zoent! Vraag alleen alsjeblieft niet waar ze woont, welke opleiding ze doet, of ze zussen of broers heeft en hoe oud ze is.

Kristie.

2 thoughts on “Het gesprek in de kroeg

Leave a Reply

