Bekend, beroemd en berucht.

Als klein meisje droomde ik er iedere nacht van. Beroemd worden. Mocht van mij met van alles zijn maar het liefste wilde ik de eerste zeemeermin van de wereld worden (zo een die in het water plots veranderde in een zeemeermin weet je wel). Toen ik eenmaal begreep dat dit onbegonnen werk was droomde ik van een carrière als prinses. Ik begreep uiteindelijk dat dit ook geen rozengeur en maneschijn was (ik vond het uitknippen van een kip op school al afschuwelijk laat staan het doorknippen van 10 lintjes per dag.)

Uiteindelijk had ik het in mijn kop gehaald dat ik geboren was met een gouden stem, ik werd zangeres. Zo gezegd zo gedaan en ik besloot mee te doen aan het Junior Songfestival. Natuurlijk werd dit niks en innig teleurgesteld ging ik er van uit dat ze mijn filmpje waarschijnlijk niet ontvangen hadden en dat dit de reden was dat ze mijn geweldige talent niet hadden ontdekt.

Dus zoals een echte ster betaamt gaf ik niet op en besloot auditie te doen voor de musical Doornroosje. En jawel, eindelijk kreeg ik ‘’my moment of fame’’ en werd Doornroosje.


Helaas bleek dit niet mijn grote doorbraak en besloot ik dat het beroemde leven niet voor mij was weggelegd. Ik had er vrede mee verder te leven in de onbekendheid. Gelukkig is mijn vriend na vandaag wel een heuse beroemdheid en kan ik wat van zijn sterrenstatus mee profiteren.

3 thoughts on “Bekend, beroemd en berucht.

Leave a Reply

