The battle of the sexes

In onze wereld waarin alles kan vervaagt de scheiding tussen mannen & vrouwen in rap tempo. Mannen hoeven zich niet langer te schamen als zij de wereld met Uggs en handtas willen betreden en vrouwen kunnen rustig met tuinbroek en kort piekhaar over straat. Mannen verkleden zich graag als dame en andersom en ombouwen is tegenwoordig ook al geen probleem. Je bent wat je voelt is het motto (naast, ”je bent wat je eet natuurlijk”). Ook word je tegenwoordig verliefd op de persoon en niet op het geslacht. Man of vrouw, who cares!

Toch lijkt het nog steeds behoorlijk ”hot” om als organisatie je product of merk te promoten met een strijd tussen man en vrouw, the battle of the sexes. Wie is het slimst, sterkst, beste in bed, weet meer van muziek, van voetbal, kan beter autorijden of wie bezet de beste banen. Deze strijd wordt ons opgedrongen met als doel meer sympathie of herkenbaarheid voor het merk. Oké, best leuk bedacht allemaal maar naar mijn mening behoorlijk achterhaald als je kijkt naar hoe men omgaat met ”het man of vrouw zijn” in onze maatschappij. Er is geen battle of the sexes, probeer die ons ook niet op te dringen.

Stop dus alsjeblieft met deze onzinnige zogenaamde strijd tussen mannen en vrouwen, we zijn geen geslacht, we zijn mens.

Advertisements

One thought on “The battle of the sexes

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s